Een nieuwe aflevering - Reisverslag uit Sydney, Australië van roosje20 - WaarBenJij.nu Een nieuwe aflevering - Reisverslag uit Sydney, Australië van roosje20 - WaarBenJij.nu

Een nieuwe aflevering

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg

11 Juli 2005 | Australië, Sydney

Zo, daar ben ik weer met een nieuwe aflevering van the Amazing Race! De vorige keer dat ik mijn stukje schreef zou ik op 4WD safari gaan. En ondertussen ben ik dat ook geweest en er is natuurlijk nog veel meer gebeurd in een hele korte tijd!!!! :)

Maar ik ben dus op 4WD safari geweest op Fraser Island. Dit is een eiland naast de oostkust van Australie, waar geen mensen wonen, maar wat wel heel toeristisch is. Op dit eiland leven wel heel veel dingo's. Dit zijn wilde honden, heel gevaarlijk, maar ze doen niks als je ze maar met rust laat! Als vrouw zijnde mag je niet alleen gaan plassen in de bosjes, want als je door je hurken zakt en het is donker, dan lijk je dus op een kangoeroe, en dingo's vinden kangoeroes erg lekker! :) Donderdagochtend vertrokken we ok 7 uur 's ochtends met onze groep in de 4WD. We waren een groep van 10 mensen. Je kon elkaar van te voren helemaal niet, maar ja als je met zijn 8en achterin zit op een klein stukje, leer je elkaar snel kennen. Met zijn 4en gingen we op trip met 6 engelsen. Ja, je kan al raden hoe de avond er uit zou gaan zien. :) We gingen de 1e dag als eerste naar Lake McKenzie. Dit is een groot meer met strand, het water is heel lichtblauw. Gelijk lekker geplonsd en daarna nog even rondgecrossd over het strand om een slaapplek te gaan zoeken. We hadden een mooie slaapplek gevonden aan het strand. De tenten waren opgezet en het bier en wijn werd tevoorschijngehaald. Het was inmiddels al 4 uur 's middags!! Ik hoefde niet te koken, ik had namelijk een andere taak, ik was de dakvrouw. Alle spullen moesten elke dag in en uitgeladen worden op het dak, dus ik mocht er dan gezellig opklimmen. Voor mensen die nog eens op safari gaan: Nooit deze taak aannemen!!!!!!! De eerste avond werden de 4 nederlandse meisjes gelijk geintroduceerd met alle drankspelletjes die de Engelsen konden. Ennnnnnnn dit waren er een hele hoop!!! Ik heb ze allemaal onthouden, dus meiden als ik terugben........... We werden wel even gestoord door een nieuwsgierige dingo, maar die heeft even rondgesnuffeld en verder niks! De 1e avond nog even met idereen sterren liggen kijken op het strand. Beetje raar, maar het wordt eigenlijk heel gewoon dat je de sterrenhemel zo goed ziet, met de melkweg en een heleboel vallende sterren!! De volgende ochtend moesten we om half 7 eruit. Deze ochtend hadden we 2 uur nodig om alles in te pakken, maar uiteindelijk gingen we allemaal weer fris en fruitig de auto in ;) De hele dag rondgereden over de stranden en naar een aantal uitkijkpunten geweest, waar je de hele oceaan kan overkijken, en jawel zelfs in de verte een walvis gezien (denk ik) Het was een supermooie zonnige dag, maar we moesten weer op weg om een kampeerplek te vinden, want in het donker tenten opzetten is niks. De tenten waren opgezet dus kon er weer gekookt worden, ik mocht lekker toekijken! De hele dag ben je al met elkaar aan het kletsen dus 's avonds is het weer tijd voor een spelletje!!! Het was weer een dolle boel, en weer veels te laat geworden, zodat we de volgende ochtend om 7 uur, nog niet helemaal konden nadenken wat er deze dag moest gaan gebeuren. Voordat we weer op weg waren, duurde het dus even, maar ja.....geen haast!!! Dit was alweer onze laatste dag en vanwege het supermooie weer besloten we om terug te gaan naar lake McKenzie om te gaan zonnen en zwemmen. Hier ging de tijd veels te snel en moesten we opschieten om de ferry terug naar het vaste land te nemen. Deze trip was helemaal super! De groep was echt heel gezellig! Echt een super 3 dagen gehad.

Na deze trip lekker douchen en slapen in Hervey Bay. Om de volgende dag de bus naar Town of 1770 te nemen. Kapitein Cook meerde hier in (jawel) 1770 aan. Het was een heel klein stadje waar echt helemaal niks te beleven is! Gelukkig voor Roosje was er wel een dokter want mijn teen en zijkant van mijn voet was ongeveer 3 keer zo dik geworden en had de mooie kleur paars aangenomen. Mmmmmmmm geloof niet helemaal goed! Eerst was ik even naar de apotheek gegaan om het te laten zien en om mij even op te beuren vertelde die vrouw dat mijn infectie voorzette naar mijn been. Er liep namelijk een paarse streep over mijn voet tot halverwege been. Dat is nou ook weer niet de bedoeling ;) Van de dokter kreeg ik medicijnen voor een koraalinfectie, dit had ik dus. Het mooie wat je hier onder water ziet, daar ben ik op gaan staan, en dat moet je dus nou net niet doen, want daar krijg je heftige infecties van. Zooooooo weer een les geleerd. Nu zit ik dus lekker aan de penicilline! Altijd leuk op vakantie. Maar ja, we gaan natuurlijk gewoon verder met genieten!

Ik ben ook weer net terug van een 3 daagse zeiltrip. Dit was een heel stuk relaxter dan Fraser Island trip. Deze groep was heel rustig en relaxed. Maar dat beviel mij ook wel! Lekker de hele dag zonnen op de boot en naar mooie strandjes gebracht worden! 's Avonds maar weer naar de sterren kijken, wordt wel heel gewoon nu! HAHA We hebben de 1e avond de groep alle drankspelletjes aangeleerd die wij op Fraser geleerd hadden. We leken we heel ervaren drinkers!! De groep kon er niet zo goed tegen want de volgende dag hingen er toch een aantal overboord, om even wat te lozen! haha
Deze trip heb ik ook gensorkeld en dat is hier echt supermooi. Allemaal koraal onder water (niet op gaan staan natuurlijk) en heel veel vissen. De schipper vond het onwijs grappig om brood naar ons te gooien zodat er ineens duizenden vissen naar ons zwommen en er echt niks om gaven dat wij daar ook waren. Heel raar om tussen de vissen te zitten maar echt zoooooooooooo gaaf!!! Deze trip was ook weer een succes.

Met alle 3 de trips hebben we supermooi weer gehad en was het helemaal geslaagd. Nu nog maar 2 weekjes en dan ben ik al weer thuis. Ik hoop dat ik nog een hoop mooie dingen ga zien en doen, maar dat horen jullie allemaal in de volgende aflevering van the Amazing Race!

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal nog goed gaat, en ik kijk weer uit naar jullie mailtjes en reacties!

Liefs en een dikke kus uit Airlie Beach,
Roos

Morgen ga ik verder reizen naar Magnetic Island en dan naar Mission Beach. Na Mission beach voor een weekje naar Cairns, om daar nog te snorkelen en te duiken! En natuurlijk ook voor de laatste keer goed te feesten in Australie!

  • 11 Juli 2005 - 07:33

    Fer:

    Hmmm klinkt allemaal weer erg goed ! Sterkte met je been ! Tot snel
    X

  • 12 Juli 2005 - 14:51

    Mamma:

    Hoi weer een heel leuk verhaal, dat kan je toch erg goed je ziet het zowat voor je.Probeer alles te onthouden voor als je thuis bent kussen van Pappa en Mij.xxxxxxxx

  • 17 Juli 2005 - 10:54

    Laura:

    Hee Roos!
    Laatste berichtje voordat je terugbent...Geniet van de allerlaatste week en tot snel!
    Liefs,
    Laura

  • 19 Juli 2005 - 21:33

    Peter En Monique:

    Op de terugreis vanuit Ierland bij onze B&B even je laatste berichtje gelezen. Jullie maken nogal wat mee daar ! Je ziet zo voor je wat je daar allemaal beleeft. Zijn benieuwd naar de foto's en de verdere verhalen als je weer in Wateringen bent aangeland. Groeten uit Engeland van Peter, Monique en de meiden

  • 22 Juli 2005 - 10:24

    Tim & Mary:

    Hey Rosie, bedankt voor je berichtje! We hebben het erg gezellig en zitten momenteel in Cape Tribulation. Net het bericht gehad dat ik al mijn vakken op UTS heb gehaald dus mijn rondreis kan nu al helemaal niet meer beter. Overmorgen gaan we met de Greyhound naar de Whitsundays om daar 3 dagen te gaan zeilen, en daarna gaan ook wij Fraser Island aandoen. Na het lezen van jouw verhaal hebben we er erg veel zin in. Veel plezier op het dorpsfeest!! O ja, we hebben kennis gemaakt met een hele leuke Possum in Hyde Park (Harry), die mij zelfs wilde beklimmen. Ik heb er een foto van, erg gaaf!

    Groetels Tim & Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 35397

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: