The Amazing race!!!! (1e reisverslag) - Reisverslag uit Sydney, Australië van roosje20 - WaarBenJij.nu The Amazing race!!!! (1e reisverslag) - Reisverslag uit Sydney, Australië van roosje20 - WaarBenJij.nu

The Amazing race!!!! (1e reisverslag)

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg

27 Juni 2005 | Australië, Sydney

Zo, het is weer tijd om te vertellen wat ik in mijn 1,5 week reizen heb uitgespookt. Mijn stukje heet de Amazing race en dat is niet voor niets want we hebben ongelooflijk veel gezien in 1,5 week tijd! The Amazing race is een tv programma waarin mensen zo snel mogelijk van plaats naar plaats moeten reizen, en onze reis lijkt daar wel op. Dus hier de 1e aflevering van the Amazing race:

Woensdagochtend 15 juni vertrokken naar Coffs Harbour. Onze 1e stop langs de oostkust. Het zou een lange busreis worden, maar ja, je moet er wat voor over hebben! In Coffs Harbour aangekomen, boodschapjes gedaan en uitgevonden dat we de volgende dag wel konden gaan fietsen! En jawel, de volgende dag zat ik dus, voor het eerst in 5 maandjes, weer op een fiets! Ech superleuk! Heel het stadje gezien en zelfs bij een klompenmakerij geweest! Je wordt hier ook overal met Nederland geconfornteerd, denk je eens lekker weg te zijn.............Op vrijdagochtend 17 juni vertrokken met de bus van 7 uur naar Byron Bay. Dit staat bekend als de meest toeristische surfplek van Australie. En natuurlijk heb ik hier ook gesurft! Het was echt supergaaf! En, het is nie te geloven, maar ik heb op mijn bord gestaan! Jaja, ik ga het zeker vaker doen, misschien kan ik een beetje indruk gaan maken op de surfdudes hier hahaha In Byron Bay zijn we ook op excursie geweest, naar Nimbin. Dit is een stadje van 1 straat waar iedereen op straat je probeert drugs te verkopen. Echt ongelooflijk, iedereen hangt er de hele dag stoned op straat, niks te doen, maar er hing wel een heel relaxed sfeertje. Na 3 dagen Byron Bay gingen we naar Surfers Paradise met de bus van 8 uur 's ochtends. Heerlijk dat vroege opstaan haha In Surfers paradise was het slecht weer, en aan gezien het bekend staat om zijn strand, daarom de naam Surfers Paradise was er niet veel te doen. Gelukkig mochten we de volgende ochtend om kwart over 8 's ochtends met de bus naar Brisbane. Brisbane is een leuke stad aan een rivier, het is allemaal een stuk ruimer dan Sydney. Maar ja, Sydney blijft toch mijn stadje en geen kwaad woord over Sydney! De volgende dag (het is inmiddels 22 juni) zijn we met de bus van 7 uur 's ochtends naar Maroochydore gegaan omdat vanuit daar de bus naar de Australia Zoo gaat. Dus vandaag hadden we een dagje dierentuin! Deze dierentuin is de dierentuin van Steve Irwin, ook wel bekend als de crocodilehunter van Animal Planet. In de dierntuin heb ik een olifant gevoerd en waren er allemaal dierenshows, supergaaf om een keer te zien! Op donderdag 23 juni, mochten we uitslapen tot half 9!!!!!!! We zouden een keer een latere bus nemen. Deze keer ging de bus om 12 uur naar Noosa, daar zouden we een nachtjes slapen in Gagaju Bushcamp. mmmmmmmmmmm wat dat nou zou zijn??? We werden opgehaald door een of andere oude vent met weining tenden en de helft van zijn haar gebleekt en door hem gebracht naar het bushcamp. Het is dus iets heel anders dan een gewoon hostel. We gingen kamperen!!!!!!! Het zag er echt supergaaf uit. Een dorpje helemaal zelf opgebouwd, door de eigenaren zelf. Geen electriciteit, warm water en we sliepen in grote tenten etc. Beetje jammer van de koude douche de volgende ochtend, maar ja.......

Deze ochtend moesten we er vroeg uit want onze Everglades trip zou gaan beginnnen. Dit was een 3 daagse kanotrip, maar we hadden verder eigenlijk geen idee wat we er van moesten verwachten. Aan gekomen op de kade ontmoeten we 6 andere mensen waarmee we dus een groep van 10 zouden vormen. Al je spullen werden in tonnen gestopt en die moesten mee de kano in, erg zwaar! Gelukkig zat ik met Chris in een kano, dus konden we aardig op elkaar schelden. Deze dag hadden we ook een slechte kano, als de achterste (dat was ik) 1 keer peddelde draaide gelijk de hele boot. Dus ik zat lekker de hele dag op Chris te foeteren dat ze heel slap was enzo, maar de volgende dag kwamen we erachter dat het dus aan de kano lag, want Denise en Nienke hadden hetzelfde probleem met die kano! Maar goed, velig aangekomen op onze kampplaats, tenten opzetten, eten koken en dan gezellig met een wijntje bij het kampvuur!!! Het slapen was iet minder want het was gewoon verschrikkelijk koud, iedereen kwam de volgende dag bevroren zijn bed uit en helaas voor ons, hier waren al helemaal geen douches aanwezig! haha De 2e dag moesten we 8 km kanoen en dan 6 km de berg oplopen om bij een Sandpatch te komen. Dit is een hele grote zandoppervlakte tussen de bomen, het leek echt net een woestijn. Heerlijk in het zonnetje gelegen en toen moesten we weer de hele tocht terug! MMM beetje jammer! Aangekomen in het kamp bleek dat er nog 4 gasten bij waren gekomen die dus de dag na ons de tour gingen doen! Omdat ik lekker aan het frisbeeen was en niet heb geholpen met koken moest ik afwassen. Ik water halen bij de rivier, loop ik over de steiger, struikel ik bijna over een of ander groen ding wat over de steiger ligt. Na even goed kijken bleek dat ik bijna op een 2 meter lange carpetpython (slang) stond! Ik schrok echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg. Na de schrik zaten we nu dus gezellig met zijn 14en bij het kampvuur! Helaas begon het te regenen en werd de 2 persoonstent van Chris en mij aangewezen als de partytent. Gezellig met 10 mensen erin gezeten en voor het eerst was het gewoon heet in de tent en lekker knus! haha De volgende ochtend regende het nog steeds en waren wij blij dat we naar huis mochten, stinkend en nat! haha Die 4 jongens moesten nog 2 dagen en wij waren klaar! Terugkanoen in de regen was minder en heel koud en jammer genoeg moesten we terug naar het bushcamp dus nog steeds geen douche. Al 3 dagen niet, dus iedereen kon ons al van verre ruiken als we er aan kwamen. Deze trip was superleuk en supergezellig, we hebben de eerste 2 dagen supermooi weer gehad, dus weer een kleurtje opgedaan. Ik had er ook niet aan moeten denken om alles in de regen te doen.

Nog helemaal vies gingen we 26 juni naar rainbow Beach en hier heerlijk gedoucht en geslapen, want dat was ook wel nodig. Ik heb nog steeds de blauwe plekken op mijn heupen zitten van het slaapmatje wat ong. 1 cm dik was! Rainbow bBeach was niet veel aan dus lekker de bus genomen naar Hervey bay waar we de Fraser Island 4WD gaan doen......Hoe dat is dat horen jullie de volgende keer in een nieuwe aflevering van de Amazing race!

Zoals jullie lezen heb ik het heel erg naar mijn zin en zie en doe ik een hoop! Vooral vroeg opstaan! Ik vind het leuk om weer de hele dag bezig te zijn, nieuwe mensen te ontmoeten en nieuwe dingen te ontdekken!

Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat en stiekem kijk ik soms toch wel eens uit naar zondag 24 juli om iedereen weer te zien. Het liefste voor een paar dagen en dan weer lekker terug naar Australie. Het leven hier bevalt me wel!

Liefs en een kus, nu vanuit Hervey Bay
Roos
r_van_zundert@hotmail.com

  • 27 Juni 2005 - 14:17

    Iris:

    Nou meiden, zoals ik lees hebben jullie het maar slecht daar in Australie. Vroeg opstaan, weinig tot geen douche, gelukkig wel wat gezelligheid bij het kampvuur... Ik heb met jullie te doen hier in het zonovergoten Nederland in mijn nachtdienst! ;) Toch nog heel veel plezier! Dikke kus en tot snel!

  • 27 Juni 2005 - 14:46

    Mamma:

    Ik moest wel lachen hoor met al je gestuntel,vond christa je gefoeter weer fijn omdat ze dat zo gemist had.Wij zijn trots op jullie dat je dit allemaal kan belevenxxxxxxx

  • 28 Juni 2005 - 18:34

    Mamma:

    Hoi meiden ik zit hier gezellig met Jannie te bebben en jullie moeten de hartelijke groeten hebben van haar en veel plezier groetjes van Jannie

  • 10 Juli 2005 - 10:54

    Marga En Gerard:

    Wat een ontberingen moeten jullie doorstaan.
    We hebben met jullie te doen.:badgrin:

  • 10 Juli 2005 - 16:48

    Rudy:

    hey hallo. Cool hoor allemaal, geniet ze nog daar, want nederland is ook niet alles. groetjes Rudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 35394

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: